ZAWARTOŚĆ
Kluczową sprawą
przy tworzeniu prezentacji,bez względu na jej przedmiot, jest właściwe
zrozumienie i precyzyjne
zdefiniowanie tego, co chcemy przekazać
naszemu audytorium.
Jednym z podstawowych warunków dobrej prezentacji jest przełożenie potrzeb
i oczekiwań audytorium na lwią część naszej prezentacji.
JAK PISAĆ?
PREZENTACJE SPRZEDAŻOWE
Aby przyciągnąć uwagę audytorium powiedź, jakie konkretne korzyści
racjonalne bądź
emocjonalne (a może i to i to) odniosą korzystając z Twoich usług. Nawet
jeżeli oferujesz produkt wysoce specjalistyczny i technologicznie
zaawansowany Twoi
odbiorcy z chęcią
dowiedzą się w jaki sposób i dlaczego możesz im pomóc zaoszczędzić czas,
pieniądze, zmniejszyć wysiłek lub po prostu sprawić by ich praca
była jeszcze bardziej
przyjemna
i efektywna.
PREZENTACJE SZKOLENIOWE DLA PRACOWNIKÓW
Prezentując nowe techniki istotne jest to aby nie tylko przedstawić sposób
i mechanizm działania ale przede wszystkim uświadomić konkretną
korzyść jaką dana
technika oferuje konkretnej osobie.
Wśród korzyści można wymienić np. szybszą i sprawniejszą prace, redukcję
stresu i wysiłku lub inne.
PREZENTACJE INVESTOR-RELATIONS
Ważnym
jest przedstawienie celów i potrzeb dla których potrzebne będą środki
finansowe pochodzące od inwestorów. Ale jeszcze ważniejszym będzie zaprezentowanie
wymiernych
korzyści dla potencjalnych inwestorów jakie przyniesie im ta decyzja. Oczywiście
kluczowym wymiarem jest tu korzystny wynik finansowy, ale nie należy zapominać
o takich korzyściach
jak poczucie satysfakcji, zadowolenie. Do zalet, korzyści można również
zaliczyć sferę emocjonalną związaną np. z współuczestniczeniem w ważnym
przedsięwzięciu
albo
wydarzeniu historycznym.
NA CO JESZCZE WARTO ZWRACAĆ UWAGĘ?
NASTRÓJ
Czy twoje audytorium uczestniczy w Twojej
prezentacji dlatego, że ma taką rzeczywistą potrzebę czy też dlatego, że
zostali wysłani na nią
i wręcz "silnymi" argumentami
przekonani do jej wysłuchania? Nastawienie słuchacza do uczestnictwa w
prezentacji ma kolosalne
znaczenie i wpływ na jej odbiór. Dlatego też warto rozważyć ten fakt, i
w zależności od uwarunkowań bądź to wrazić zrozumienie i podzielić
wspólny entuzjazm przedmiotu
prezentacji, bądź też wyrazić przekonanie, że czas ten nie będzie czasem straconym.
CZAS
Za długo - znaczy znużyć audytorium i zaprzepaścić całość - za krótko -
pozostawić wrażenie niedosytu.
WYGODA
Czy warunki prezentacyjne (sala, miejsce) są komfortowe dla Ciebie i Twoich
mówców?
Jeżeli tak nie jest, daj do zrozumienie, że nie tylko oni mogą odczuwać dyskomfort
- od razu rozluźnisz atmosferę, a słuchacze zapomną o niewygodach.
WIEK
Młodsze audytorium wymaga zastosowania większej ilości graficznych
materiałów
stymulacyjnych, natomiast bardziej dojrzała może mieć drobne problemy z czytaniem
małych wykresów, wizualizacji.
WYKSZTAŁCENIE
Język używany przez specjalistyczne
tytuły ekonomiczne różni się zdecydowanie od
tytułów gazet masowych, dzienników. Warto o tym pamiętać.