ZAWARTOŚĆ

Kluczową sprawą przy tworzeniu prezentacji,bez względu na jej przedmiot, jest właściwe zrozumienie i precyzyjne zdefiniowanie tego, co chcemy przekazać naszemu audytorium. Jednym z podstawowych warunków dobrej prezentacji jest przełożenie potrzeb i oczekiwań audytorium na lwią część naszej prezentacji.

JAK PISAĆ?

PREZENTACJE SPRZEDAŻOWE
Aby przyciągnąć uwagę audytorium powiedź, jakie konkretne korzyści racjonalne bądź emocjonalne (a może i to i to) odniosą korzystając z Twoich usług. Nawet jeżeli oferujesz produkt wysoce specjalistyczny i technologicznie zaawansowany Twoi odbiorcy z chęcią dowiedzą się w jaki sposób i dlaczego możesz im pomóc zaoszczędzić czas, pieniądze, zmniejszyć wysiłek lub po prostu sprawić by ich praca była jeszcze bardziej przyjemna i efektywna.

PREZENTACJE SZKOLENIOWE DLA PRACOWNIKÓW
Prezentując nowe techniki istotne jest to aby nie tylko przedstawić sposób i mechanizm działania ale przede wszystkim uświadomić konkretną korzyść jaką dana technika oferuje konkretnej osobie. Wśród korzyści można wymienić np. szybszą i sprawniejszą prace, redukcję stresu i wysiłku lub inne.

PREZENTACJE INVESTOR-RELATIONS
Ważnym jest przedstawienie celów i potrzeb dla których potrzebne będą środki finansowe pochodzące od inwestorów. Ale jeszcze ważniejszym będzie zaprezentowanie wymiernych korzyści dla potencjalnych inwestorów jakie przyniesie im ta decyzja. Oczywiście kluczowym wymiarem jest tu korzystny wynik finansowy, ale nie należy zapominać o takich korzyściach jak poczucie satysfakcji, zadowolenie. Do zalet, korzyści można również zaliczyć sferę emocjonalną związaną np. z współuczestniczeniem w ważnym przedsięwzięciu albo wydarzeniu historycznym.

NA CO JESZCZE WARTO ZWRACAĆ UWAGĘ?

NASTRÓJ
Czy twoje audytorium uczestniczy w Twojej prezentacji dlatego, że ma taką rzeczywistą potrzebę czy też dlatego, że zostali wysłani na nią i wręcz "silnymi" argumentami przekonani do jej wysłuchania? Nastawienie słuchacza do uczestnictwa w prezentacji ma kolosalne znaczenie i wpływ na jej odbiór. Dlatego też warto rozważyć ten fakt, i w zależności od uwarunkowań bądź to wrazić zrozumienie i podzielić wspólny entuzjazm przedmiotu prezentacji, bądź też wyrazić przekonanie, że czas ten nie będzie czasem straconym.

CZAS
Za długo - znaczy znużyć audytorium i zaprzepaścić całość - za krótko - pozostawić wrażenie niedosytu.

WYGODA
Czy warunki prezentacyjne (sala, miejsce) są komfortowe dla Ciebie i Twoich mówców? Jeżeli tak nie jest, daj do zrozumienie, że nie tylko oni mogą odczuwać dyskomfort - od razu rozluźnisz atmosferę, a słuchacze zapomną o niewygodach.

WIEK
Młodsze audytorium wymaga zastosowania większej ilości graficznych materiałów stymulacyjnych, natomiast bardziej dojrzała może mieć drobne problemy z czytaniem małych wykresów, wizualizacji.

WYKSZTAŁCENIE
Język używany przez specjalistyczne tytuły ekonomiczne różni się zdecydowanie od tytułów gazet masowych, dzienników. Warto o tym pamiętać.

  Główna      
Oferta Korzyści Dodatki Porady Cennik Kontakt